Nickes gallop... :/

Jag har ny ridit Nicke i månaders tid men jag får aldrig riktigt till hans gallop... Det är det absolut största problemet jag har med honom, ni får jätte gärna kommentera tips ni har för hästar som är svåra i gallopen!
Okej såhär gör jag iallafall, jag börjar med att sätta mig ner i arbetstrav göra några halvfalter och är har tydligt gallopskänkeln nära och visande för Nicke. Jag driver sammtidigt framåt och kräver en gallop men istället blir det en snabb och skumpig slängtrav, somgör att jag måste sakta av och börja om ifrån början igen, sådär har jag hållt på i månaders tid och får aldrig riktigt till det ! Lite kan man ju förstå eftersom han är ett varmblod men jag tycker att det ska väl funka något så lunda nu efter flera månader med träning? Aja det är ingenting jag kan göra åt saken men det skulle vara roligt med några tips hur jag och Nicke kan utveckas tillsammans med hjälp av er bloggläsare :)


Kommentarer
Mikxki

Ett tips om skänkel inte fungerar är att gå på med spö. Inte för hårt så klart men bara för att förtydliga vad du faktiskt vill. Annars longera och ha en viss smackning för galopp när har sätter igång, då kan han koppla den smackningen till galopp även när du sitter på :)
Annars är ett tips som alltid funkar att ta kontakt med någon tänare som kan hjälpa dig

Svar: Ååh tack! Det var ett jätte bra tips ! Han har varit lite känslig för spöt men jag ska nog börja prova med det igen. Tränare är ett jätte bra tips, det åker ut en tränare till oss i stallet varje månad och jag har tänkt börja träna för henne mend et har varit lite mycket nu med min arm som har varit bruten med allt.. Men tack så himla mycket och ursäkta för sent svar med du kanske läste mitt senaste inlägg att datorn har kronglat.. Kram och tack för svar!! :)
Jennifer Johansson Almquist

2013-03-04 @ 11:12:33
URL: http://mikxki.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jenniferalmquist.webblogg.se

Hej Jennifer heter jag och jag är en glad 14 åring som vill dela med mig av mitt liv och gör det då på denna blogg. Jag är en hästintresserad tjej, så denna blogg handlar b.la om mitt hästliv plus livet runt om mig. hoppas du gillar det !

RSS 2.0