Dagens misslyckade ridtur..

Hej, idag så är det torsdag och jag åkte ut till Nicke som vanligt. men idag så skjutsade mamma ut mig för jag skulle rida med lovisa och signe, först så ville inte nicke in ifrån hagen som vanligt, agnes, nickes "hagkompis" trampade mig på foten och nicke gjorde det dagen jag var där innan.. sen så höll han på att dampa inne i stallet men tillslut så red jag iväg och dom andra kom och mötte mig vid mitt stall eftersom att nicke inte har velat gått fram i skogen där tidigare. det gick iaf bra men nicke var uppspeld och lyssnade inte på mig, jag vart nervös och då spände mig, det gjorde nicke ännu mer nervös och jag kände att jag inte ens kunde hålla honom i traven.. han bara höjde huvudet och rusade, jag känner att jag inte klarar av att rida honom nå mer efterso m att han inte verkar lyssna på mig och jag är rädd att något hämskt ska hända ute igen som den dagen då han stack i full galopp som en jockey-häst! jag ramlade av och han sprang iväg, sen den gången har jag varit väldigt orolig att samma sak ska hända och jag måste nog prata med emma, ägaren till nicke, jag får se hur det blir nu eftersom att jag ska åka och provrida en ev. framtida foderhäst om det går bra osvosv... aja jag får försöka tänka bort tanken och lägga mig i ett varmt bad ett tag och försöka tänka på bättre saker! Hejdå, ska försöka att skriva ett sista meddelande imorgon innan jag åker till pappa och blir borta under helgen så det blir inte uppdaterat på helgen tyvärr


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jenniferalmquist.webblogg.se

Hej Jennifer heter jag och jag är en glad 14 åring som vill dela med mig av mitt liv och gör det då på denna blogg. Jag är en hästintresserad tjej, så denna blogg handlar b.la om mitt hästliv plus livet runt om mig. hoppas du gillar det !

RSS 2.0