Dagen på BRK

Idag vart det en timmes ridtur på BRK, jag var trött sen dagen innan men var endå peppad eftersom det var första gången jag skulle rida på BRK sen jag samlade av Bellix.. Jag fick underbaraste Hot news (HT) Det gick sådär, han var stel och han har ju faktiskt några år på nacken! Aja det började med att vi uppvärmde själva i skritt och trav, eftersom att banan var så hård.. Jag försökte få han mjuk och inte så himla spänd och upphetsad, i början kändes det som att jag lika gärna bara kunde hoppa av och gå hem istället för det gick så dåligt och han lyssnade inte på mina tydliga skenklar!! Men tillslut, efter att ha skrittat och travat honom i båda varven, ryggat, kört skenkelvikning och gått böjd "åt båda hållen" i båda varven så började han mjukna till! Denna ridlektion vart bara som en uppvärmning fast mer avanserad istället, fast vi gick även igenom "samling" med/om hästen. att man måste ha dom nedersta trappstegen med inte bara dom översta :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

jenniferalmquist.webblogg.se

Hej Jennifer heter jag och jag är en glad 14 åring som vill dela med mig av mitt liv och gör det då på denna blogg. Jag är en hästintresserad tjej, så denna blogg handlar b.la om mitt hästliv plus livet runt om mig. hoppas du gillar det !

RSS 2.0